Kirjoitin tuossa blogikommenttiinikin, että ikäni kirjottaminen tuntuu oudolta. 34v on monelle alle 20 vuotiaalle ikäloppu. Tosin sitten kun ikää karttuu oma "ikälopun" määritelmä siirtyy aina seuraavalle vuosikymmenelle. Täällä Kiinassa ollessa on pikkuhiljaa ruvennut tuntumaan, että minusta on tullut ns. aikuinen, sitä ennen olin lapsenmielinen teini-isi-nörtti. Nyt olen varmaan ikäloppu-isi-nörtti.

Yleensä ikäkriisiin myös yhdistetään suorittaminen ja omien saavutusten listaaminen, minun saldoni: 3 lasta (2 riiviötä ja 1 esiteini), hevimetal-vaimo ja omaisuutta +- 0 RMB. Ja tietenkin se elämänkokemus, 32 vuotta suomessa ja kaksi vuotta Kiinassa, pistäkää paremmaksi!

Ja mietitäänpä fyysistä puolta, täällä Kiinassa ollessani olen harrastanut enemmän liikuntaa kuin viimeisen 10 vuoden aikana yhteensä. Osittain se johtuu siitä, että täällä sattui olemaan semmoisia harrastusmahdollisuuksia mitä Suomessa ollessani ei vain tullut käyttäneeksi (loogista eikö?) ja toiseksi nyt kun olen hiukan varttuneempi tekee liikunta ihan hyvää. Lisäksi tällä stressitasolla on rentouttavaa hikoilla keuhkot pihalle, se on oikeasti hyvää vastapainoa työlle ja kaikelle muulle tietotyöläisen henkiselle kuormalle.

Ja vaikka esim. viime lauantain jalkatreenin jälkeen jalat ovat olleet pirun kipeät on tuntunut hyvältä käydä pitkästä aikaa salilla. Siitä huolimatta, että olen kävellyt Ahtisaari-kävelyä keskiviikkoon asti. Osittain myös salilta löytyvä sauna tuntuu nyt luksukselta, viime aikoina se on ollut aika harvinaista herkkua. Aika paljon jutuista mitä teen vapaa-ajalla liittyy rentoutumiseen ja sen maksimoimiseen. Esim. aika usein Hooters-illan jälkeen on tullut mentyä öljy-hierontaan...

Mutta jos pitäisi tehdä yhteenveto nykyisestä elämästäni olen kohtuullisen (=perfektionisti) tyytyväinen saldooni, minulla on kolme ihanaa (nukkuessaan) riiviötä, tatuoitu (joskus hiukan äkäinenkin) kotirouva ja ihan mukava elämäntilanne. Työn puolesta elän mielenkiintoisia aikoja ja tuntuu, että en ainakaan laakereillani lepäile, joka päivä on oikeasti erilainen.