Olen vähentänyt suklaan syöntiä. Sillä suklaa on minulle aika tärkeä juttu ja sitä tulee syötyä vaikka joka päivä. Minä olen niitä ihmisiä jotka pystyy syömään yhden mörkön helposti (mörkö = Maraboun Mörk = Tumma suklaalevy). Nyt viime aikoina päätimme vaimon kanssa yhteispäätöksellä vähentää suklaan mässytystä, kun täällä sitten väsyneenä tulee mässättyä joka ilta jotain namia.

Sillä seurauksella, että pitää kompensoida ja nyt syödään aika paljon pähkinöitä. Nyt viime aikoina myös aika paljon suklaamuffinsseja. Muuten olen ollut tyytyväinen uuteen elämääni ilman jokapäiväistä suklaa-annostani.

Kiinasta on muuten vaikea löytää hyvää tummaa suklaata. Kaupat on pullollaan Dove merkkistä suklaata mutta se maistuu saippualta (heh), sitten löytyy Disney merkkistä suklaata mutta ei Mikki Hiiri -suklaa voi olla hyvää (maistoin kuitenkin).  Viime aikoina olen vetänyt Leconten Bitter Sweet Dark Chocolatea mikä on ihan ok, yksittäispakattuja tosin mutta syötävää, viikkoannokseni on 135g (kuihdun parissa vuodessa tällä menolla).